Milletvekili Resul Kurt: “Koçali Barajı’nda Çalışmalar Yeniden Başladı, Hedef 2028”

Yaşam 28.11.2025 - 10:06, Güncelleme: 28.11.2025 - 10:06
 

Milletvekili Resul Kurt: “Koçali Barajı’nda Çalışmalar Yeniden Başladı, Hedef 2028”

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Tarım ve Orman Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçe görüşmeleri sırasında söz alan AK Parti Sivil Toplum ve Halkla İlişkiler Başkan Yardımcısı, Adıyaman Milletvekili ve Komisyon Üyesi Doç. Dr. Resul Kurt, Adıyaman’ın tarımsal kalkınması açısından kritik öneme sahip Koçali, Çat ve Çetintepe barajlarına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
“Koçali’de Deprem Raporu Tamamlandı, İmalat Başlamalı” Milletvekili Kurt, özellikle Koçali Barajı’nda sürecin hızlanması gerektiğini belirterek Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı’ya şu soruları yöneltti: “Koçali Barajı’yla ilgili deprem raporu tamamlandı ve yeniden imalat sürecine geçilmesi gerekiyor. Bununla ilgili ne çalışmalar yapılıyor? Baraj ne zaman tamamlanacak? Çat Barajı’ndan Çelikhan köylerine su aktarımına yönelik kanallar ve tünellerin bitiş tarihi nedir? Çetintepe Barajı’nın sulama kanalları ne zaman yapılabilir?” Bakan Yumaklı: “Koçali Dünya Literatürüne Giren Bir Zemin Problemiydi” Bakan Yumaklı, durdurulan çalışmaların bilimsel bir gerekçeye dayandığını ifade ederek şöyle konuştu: “Koçali Barajı dünya literatürüne giren bir zemin probleminden dolayı durduruldu. İyi ki de öyle oldu; aksi halde daha büyük bir sorunla karşılaşılabilirdi. Deprem sonrası projeler revize edildi. Yüklenici firmaya talimat verildi ve çalışmalar başladı.” Bakan Yumaklı, barajın tamamlanmasına ilişkin takvimi de şu sözlerle paylaştı: “Koçali Barajı’nı sulamalarıyla birlikte 2028 yılında tamamlamayı hedefliyoruz.” Milletvekili Kurt, baraj çalışmalarının tamamlanmasının Adıyaman’ın tarım potansiyelini büyük ölçüde artıracağını ifade etti. Milletvekili Kurt’tan Ulaştırma Bakanlığı’na “Hızlandırma ve Ödenek” Çağrısı AK Parti Sivil Toplum ve Halkla İlişkiler Başkan Yardımcısı ve Adıyaman Milletvekili, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi Doç. Dr. Resul Kurt, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçe görüşmelerinde Adıyaman’da devam eden yol projeleri hakkında kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. “Adıyaman Genelinde Yol Çalışmalarımız Devam Ediyor” Kurt, komisyon konuşmasında devam eden projeleri şöyle sıraladı: “Adıyaman-Çelikhan yolu, Kahta Narince-Siverek yolu, Narince-Gerger yolu, Gölbaşı-Adıyaman-Kahta BSK projesi, Besni-Araban ikmal işleri ve Sincik-Damlacık ayrımı yolu çalışmalarımız sürmektedir.” “Narince-Gerger Yolunda İlerleme Yavaş” Yüklenici firmanın çalışmalarını eleştiren Kurt: “Bu projede yüklenici firma yol yerine istinat duvarı olan bölümlere ağırlık vermektedir. Yolun, istinat gerektirmeyen kesimlerden başlanarak hızla tamamlanması Gergerli hemşehrilerimizin beklentisidir.” dedi. “Çelikhan Yolu Şehrimizin Nefes Borusudur” İhalesi yapılan Adıyaman–Çelikhan yolunda ilerlemenin memnuniyet verici olduğunu belirten Kurt: “Çelikhan yolunda çalışmalar hızlı ilerlemektedir. 2026’da bu projeye daha fazla ödenek ayrılması ve yolun bir an önce bitirilmesi hayati önem taşımaktadır.” ifadelerini kullandı. Sincik–Damlacık Yolunda 1,2 Milyar TL’lik Proje Başladı 33,3 kilometrelik Sincik–Damlacık yolunda ihale ve yer tesliminin tamamlandığını hatırlatan Kurt, bu yolun da hızla bitirilmesi gerektiğini söyledi. “Tüm Projelerin Ödenekleri Artırılmalı” Adıyaman’ın tüm ulaşım projelerinin desteklenmesi gerektiğini vurgulayan Kurt: “Devam eden projelerimizin ödeneklerinin artırılarak bir an önce tamamlanması talebimizdir.” dedi. “Kuzey Çevre Yolu Yatırım Programına Alınmalı” Milletvekili Kurt, konuşmasını önemli bir çağrıyla tamamladı: “Adıyaman Kuzey Çevre Yolu’nun yatırım programına alınması yönünde güçlü bir talebimiz bulunmaktadır.”
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Tarım ve Orman Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçe görüşmeleri sırasında söz alan AK Parti Sivil Toplum ve Halkla İlişkiler Başkan Yardımcısı, Adıyaman Milletvekili ve Komisyon Üyesi Doç. Dr. Resul Kurt, Adıyaman’ın tarımsal kalkınması açısından kritik öneme sahip Koçali, Çat ve Çetintepe barajlarına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

“Koçali’de Deprem Raporu Tamamlandı, İmalat Başlamalı”

Milletvekili Kurt, özellikle Koçali Barajı’nda sürecin hızlanması gerektiğini belirterek Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı’ya şu soruları yöneltti:
“Koçali Barajı’yla ilgili deprem raporu tamamlandı ve yeniden imalat sürecine geçilmesi gerekiyor. Bununla ilgili ne çalışmalar yapılıyor? Baraj ne zaman tamamlanacak? Çat Barajı’ndan Çelikhan köylerine su aktarımına yönelik kanallar ve tünellerin bitiş tarihi nedir? Çetintepe Barajı’nın sulama kanalları ne zaman yapılabilir?”

Bakan Yumaklı: “Koçali Dünya Literatürüne Giren Bir Zemin Problemiydi”

Bakan Yumaklı, durdurulan çalışmaların bilimsel bir gerekçeye dayandığını ifade ederek şöyle konuştu:
“Koçali Barajı dünya literatürüne giren bir zemin probleminden dolayı durduruldu. İyi ki de öyle oldu; aksi halde daha büyük bir sorunla karşılaşılabilirdi. Deprem sonrası projeler revize edildi. Yüklenici firmaya talimat verildi ve çalışmalar başladı.”

Bakan Yumaklı, barajın tamamlanmasına ilişkin takvimi de şu sözlerle paylaştı:
“Koçali Barajı’nı sulamalarıyla birlikte 2028 yılında tamamlamayı hedefliyoruz.”

Milletvekili Kurt, baraj çalışmalarının tamamlanmasının Adıyaman’ın tarım potansiyelini büyük ölçüde artıracağını ifade etti.

Milletvekili Kurt’tan Ulaştırma Bakanlığı’na “Hızlandırma ve Ödenek” Çağrısı

AK Parti Sivil Toplum ve Halkla İlişkiler Başkan Yardımcısı ve Adıyaman Milletvekili, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi Doç. Dr. Resul Kurt, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçe görüşmelerinde Adıyaman’da devam eden yol projeleri hakkında kapsamlı değerlendirmelerde bulundu.

“Adıyaman Genelinde Yol Çalışmalarımız Devam Ediyor”

Kurt, komisyon konuşmasında devam eden projeleri şöyle sıraladı:
“Adıyaman-Çelikhan yolu, Kahta Narince-Siverek yolu, Narince-Gerger yolu, Gölbaşı-Adıyaman-Kahta BSK projesi, Besni-Araban ikmal işleri ve Sincik-Damlacık ayrımı yolu çalışmalarımız sürmektedir.”

“Narince-Gerger Yolunda İlerleme Yavaş”

Yüklenici firmanın çalışmalarını eleştiren Kurt:
“Bu projede yüklenici firma yol yerine istinat duvarı olan bölümlere ağırlık vermektedir. Yolun, istinat gerektirmeyen kesimlerden başlanarak hızla tamamlanması Gergerli hemşehrilerimizin beklentisidir.” dedi.

“Çelikhan Yolu Şehrimizin Nefes Borusudur”

İhalesi yapılan Adıyaman–Çelikhan yolunda ilerlemenin memnuniyet verici olduğunu belirten Kurt:
“Çelikhan yolunda çalışmalar hızlı ilerlemektedir. 2026’da bu projeye daha fazla ödenek ayrılması ve yolun bir an önce bitirilmesi hayati önem taşımaktadır.” ifadelerini kullandı.

Sincik–Damlacık Yolunda 1,2 Milyar TL’lik Proje Başladı

33,3 kilometrelik Sincik–Damlacık yolunda ihale ve yer tesliminin tamamlandığını hatırlatan Kurt, bu yolun da hızla bitirilmesi gerektiğini söyledi.

“Tüm Projelerin Ödenekleri Artırılmalı”

Adıyaman’ın tüm ulaşım projelerinin desteklenmesi gerektiğini vurgulayan Kurt:
“Devam eden projelerimizin ödeneklerinin artırılarak bir an önce tamamlanması talebimizdir.” dedi.

“Kuzey Çevre Yolu Yatırım Programına Alınmalı”

Milletvekili Kurt, konuşmasını önemli bir çağrıyla tamamladı:
“Adıyaman Kuzey Çevre Yolu’nun yatırım programına alınması yönünde güçlü bir talebimiz bulunmaktadır.”

Adıyaman HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.