İstanbul’da motosiklet kazaları 30 can aldı

Gündem (AA) - Anadolu Ajansı | 13.09.2025 - 23:46, Güncelleme: 13.09.2025 - 23:46
 

İstanbul’da motosiklet kazaları 30 can aldı

İstanbul’da motosiklet kazaları 30 can aldı
İSTANBUL-BHA Polis kayıtlarına göre 1 Ocak – 31 Ağustos arasında kentte 14 bin kaza yaşandı. Bu kazalarda 16 bin kişi yaralanırken, 30 sürücü ve yolcu hayatını kaybetti. Kentte trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı aynı dönemde 829 bin 314’e yükseldi. Uzmanlar, artan yoğunlukla birlikte sürücülerin eğitimli ve bilinçli olmasının önemine dikkat çekiyor. Motosiklet İleri Sürüş Eğitmeni Aydın Korkmaz, yeni başlayan sürücülere mutlaka eğitim almalarını tavsiye ederek şunları söyledi: “Eğitim sonrası sürücüler daha güvenli şekilde yola çıkıyor. Tehlikeleri öngörme kabiliyetimiz artıyor. Bu nedenle yüksek motor hacimli araçlarla başlamak yerine düşük cc motosiklet tercih edilmeli. Böylece hem hakimiyet artıyor hem de gelişim basamak basamak ilerliyor.” Korkmaz, trafikte sorumluluk bilinciyle hareket edilmesi gerektiğini de vurguladı: “‘Nasıl olsa kimse yok, kamera yok’ anlayışı kazaları artırıyor. Denetimler ve eğitim müfredatı yeniden ele alınmalı. Otomobil sürücülerinin de belli aralıklarla psikoteknik testlerden geçmesi faydalı olacaktır.” İleri sürüş eğitimi alan motosiklet kullanıcısı Batuhan Fırat da, “Trafiğe çıkan her sürücünün mutlaka eğitim alması gerekiyor” diyerek uzmanların çağrısına destek verdi.
İstanbul’da motosiklet kazaları 30 can aldı

İSTANBUL-BHA

Polis kayıtlarına göre 1 Ocak – 31 Ağustos arasında kentte 14 bin kaza yaşandı. Bu kazalarda 16 bin kişi yaralanırken, 30 sürücü ve yolcu hayatını kaybetti.

Kentte trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı aynı dönemde 829 bin 314’e yükseldi. Uzmanlar, artan yoğunlukla birlikte sürücülerin eğitimli ve bilinçli olmasının önemine dikkat çekiyor.

Motosiklet İleri Sürüş Eğitmeni Aydın Korkmaz, yeni başlayan sürücülere mutlaka eğitim almalarını tavsiye ederek şunları söyledi:
“Eğitim sonrası sürücüler daha güvenli şekilde yola çıkıyor. Tehlikeleri öngörme kabiliyetimiz artıyor. Bu nedenle yüksek motor hacimli araçlarla başlamak yerine düşük cc motosiklet tercih edilmeli. Böylece hem hakimiyet artıyor hem de gelişim basamak basamak ilerliyor.”

Korkmaz, trafikte sorumluluk bilinciyle hareket edilmesi gerektiğini de vurguladı:
“‘Nasıl olsa kimse yok, kamera yok’ anlayışı kazaları artırıyor. Denetimler ve eğitim müfredatı yeniden ele alınmalı. Otomobil sürücülerinin de belli aralıklarla psikoteknik testlerden geçmesi faydalı olacaktır.”

İleri sürüş eğitimi alan motosiklet kullanıcısı Batuhan Fırat da, “Trafiğe çıkan her sürücünün mutlaka eğitim alması gerekiyor” diyerek uzmanların çağrısına destek verdi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.